Ont i magen, barnskrik och micrat kaffe

Ja så är livet på en pinne när man är mammaledig. Stackars lille Bubba fiten har fått problem med sin mage... Han får i sig för mkt luft tror jag när han äter ur flaskan (och ja vi rapar honom efter att han ätit men det hjälper inte) + att han är så hård i sin stackars mage. Men det ska vi nog råda bot på. Har fått tips om mat som han ska få äta och en speciell nappflaska som gör att han inte ska få i sig luft. Allt ska provas för lille Erics skull. Nu har han iaf somnat en liten stund på kudden.
Simon är iväg och hjälper pappa så vovvarna och jag och Eric försöker ta det lugnt. Vi ska in till stan sen och inhandla de nya hjälpmedlen. Vi skulle egentligen gått på babymassage idag men Eric har varit så lessen så jag ville inte bråka med honom. 
Försökte få i mig lite kaffe innan men det var lite för mycket för Eric just då så efter att jag micrat samma kaffe med mjölk nu 3 gånger utan att jag fått i mig det så ger jag upp. Jag hinner väl få i mig kaffe så det räcker.
 
Igår var vi på BVC och vägde honom. Han hade gått upp mer nu och vägde 3 480 g. Det är påväg åt rätt håll! Hon sa att han snart växt i sin hudkostym.
Åsa, Samuel och Jonna + vovvar var här igår med och hälsade på. Det fikades och pratades och spelades PS och pussades och kramades på Eric.

Kanske jag ändå skulle gå och värma kaffet en gång till...

Kommentarer
Postat av: Tina med Aiko, Mick och lilla Annie

Skönt att vikten går på rätt håll, men trist med magen... Jobbigt när de små inte är glada :o( Vi har också det lite kämpigt med magknip, men provar minifom nu och att ligga ner och amma så hon lättare hinner svälja undan och det verkar bli bättre!

Vad säger hundarna om deras nya familjemedlem?

/Tina

2009-03-11 @ 11:33:32
URL: http://hem.passagen.se/jimmi.tina
Postat av: Kika

Usch va jobbigt med magknip..vi hade likadant med Jonathan! Prövade allt..kändes som han alltid hade hur mkt rapar som helst kvar FAST han fått ur sig många..:-( Bäst funkade till slut mam ultivent flaska med luftventil, samt att halvsitta då han åt..han fick också cuplaton (minifom) droppar. När det var som värst hade vi uppehåll med AD-dropparna för de kan förstärka knipen. Ha tålamod..:-)Kram!

2009-03-11 @ 11:54:47
URL: http://junibacken.blogg.se/
Postat av: Sarah

Ajdå, men kanske han bara längtar tills hans faster skall komma och hälsa på. :) Man kan ju alltid hoppas! Jag längtar i alla fall! (:

2009-03-11 @ 19:49:52
URL: http://annaemelia.blogg.se/
Postat av: anna-maria

Hej!

Tråkigt med magknip, men det kom jag ihåg att det fanns en särskild tutte som man hade som gjorde att de fick i sig mindre luft när de åt. Man kan även prova att rapa efter de ätit halva maten. Annars får man nog försöka att bara stå ut...



Kramar

2009-03-11 @ 20:09:56
Postat av: Kika

Alla är vi nybörjare nån gång!:-)Men dygnet runt med en liten gör att man lär sig..kommer alltid bättre och sämre perioder..=)Sköt om er!

2009-03-12 @ 16:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0