Södertullsvägen 49 anmäler sig

Fast det är ju en viss skillnad vi har fått en ny gruppmedlem =) Lill Stålis!
Okey så vad var det då som hände egentligen? Ja för och vara helt ärlig så har man ju knappt hängt med själv.
Vi blev ju inlaggda redan i onsdags för igångsättning men det var ju så fullt på förlossningen så de hann helt inte med oss. Jobbigt men nu i efterhand så förstår man hur mycket de hade att göra och varför de inte hann med en. 

Jag berättar bara i korta drag vad som hände på torsdagen då de förlöste Lill Stålis. Detta är från anteckningar som Simon gjorde under dagen för att vi skulle komma ihåg lite vad som hände under alla timmar.

På morgonen så tog de blodtrycket på mig och då hade jag 160/105 (HÖGT!).
Kl 8.30 till förlossningen. Fick blodtrycksmedicin.  
Kl 9.00 tog de hål på hinnorna och satte fast en skalp elektrod på bebisens huvud för att mäta bebisens puls.
Kl 9.30 nytt blodtryck 130/100
Kl 9.45 vattnet rinner ut, det var mycket vatten. Här började det komma lite värkar.
Kl 10.15 satte man i värkstimulerande dropp. Detta ökade man under hela dagen lite succesivt.
Kl 12.15 Jag började använda lustgas då värkana började att kännas lite väl mycket.
Kl 14.45 Fick jag ryggbedövning. Här höll jag på att dö typ. Det är denna delen under förlossningen som gör att jag inte vill föda barn mer. Här var jag skit trött och man bytte personal och allt blev allmän rörigt. Jag grät och grät och grät och hade så fruktansvärt ont!!!
Kl 16.00 Här mår jag bättre och har lugna fina värkar som jag kan hänga med i
Kl 17.30 är allt bra men det börjar kännas stort tryck neråt. Är öppen 8 cm, tack GUD för ryggbedövning!
Kl 17.45 Öppen 10 cm mår fortfarande bra värkarna är överkomliga.
Kl 18.20 Man ökar droppet ytterligare och ryggbedövningen har tagit slut.
Kl 19.35 Börjar att krysta aktivt och barnmorska är på plats för stöttning och coaching.
Kl 20.11 är bebis ute och allt är bra moderkakan kommer ut som den ska.
Här efter infinner sig ett lugn hos både mig och Simon efter allt stim och jobb och man känner sig bara som världens lyckligaste. Här efter kom de berömda mackorna och jag duschade och va på toaletten och levde i ett slags hormonrus. Var inte alls trött utan pigg och kunde ha gått ut på dans kändes det som =)
Kl 00.45 Flyttade vi in till BB efter att de hittat en säng till mig. Tyvärr så fick Simon inte sova över då det var så fullt överallt och ingen säng var ledig. Det va tråkigt men kan kom in på morgonen och var tillsammans med oss under hela fredagen.
På fredagen fick vi flytta till Patienthotellet på deras Lätt-BB avdelning och där har vi bott tills idag hela familjen.

Nu är vi iaf hemma hela familjen med vovvar och bebis. Vi är trötta men glada efter allt som hänt. Lägger upp någon bild, ska försöka uppdatera med fler bilder imorgon där man ser lite mer av bebis.

Stolt far =)



Hemfärd, så liten!


Kommentarer
Postat av: Lina

GRATTIS igen, och välkommen lill-sthålis :)

Hur mår du nu efter förlossningen?



ha det bäst!

Kram från mig o magen

2009-02-15 @ 10:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0