Hundkurs & BVC

HÄRLIGT VÄDER DET ÄR! Skönt och vara mammaledig då =D

Igår var Eric och jag på BVC för vikt och längd koll. Han visade sin bästa sida och var så himla goa glad. Han är oftast glad nu för tiden dock inte igår när stackars Simon hade honom för jag var på hundkurs. Han hade tydligen skrikit i 1,5 timme. Han vågade väl vara tuff när mamma inte var hemma... Idag bara sover han och verkar jätte trött bara vaken när vi ska byta blöja och äta, får kanske igen det ikväll sen =S Bara han är nöjd så får mammas gull göra vad han vill.
Iallafall så hade han gått upp i vikt och sprängt 5 kilos vallen! 5080 gram och 60 cm lång!

Som sagt så var jag på hundkurs med Nova igår. Det är en nybörjarkurs i agility. Hon kan ju det mesta då vi har tränat en hel del, jag går främst för att hon ska få hindersäkerheten och för att få STÖRNING. Och det var det! Det är verkligen nyttigt för henne och röra sig kring andra hundar, hon är så rädd och oräker.

 

Nova myser i solen


Eric och Nova leker på filten med hästen =)



Kommentarer
Postat av: Laxen!

Tejna Syrran! Kul att altanbygget går frammåt - snart har du ett eget skydd runt dig ochhh ändå kan du se ut och hålla koll! kan det blir bättre? Är nog lite avis...

Sen det där i sommar, jag ska nog inte hitta på något speciellt. Det är mest matte som har slagit huvudet någonstans - för fasiken vad hon är fokuserad på annat nu!!! Men det kommer uppdateringar om vad det gäller snart tror jag!!

Massa BC kramar

2009-04-22 @ 23:03:37
URL: http://www.hundflocken.se
Postat av: Alexandra

Ja visst e de härligt att få va hemma mkt när de e så fint o soligt (även om datorn, i mitt fall, inte gärna släpas ut i solen) :)

2009-04-24 @ 14:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0