Barnmorskan

Idag har jag och lilla X varit hos viktväktaren igen (läs barnmorskan). Allt, som vanligt, var heeelt normalt även om jag den senaste tiden mått mycket sämre med svullnad, huvdvärk och annat stök. Bebisen hjärta slog för fullt i 144 slag/minut, det går snabbt! Skönt att man är hemma och ledig nu och kan ta saker i sin egna takt och vila när man känner för det. Hade verkligen inte orkat jobba nu med.

När jag kom hem så vilade jag och vovvarna på soffan, vi somnade nog alla en lite stund =D Sedan gick vi ut på hundonad och som vanligt drog Nova halvt ihjäl mig, snart skickar jag den hunden till en uppfostringsanstalt någon som känner sig manad? Det är gratis jag lovar! Förstår inte hur en hund kan lyda så bra när hon är lös men så fort hon har koppel eller sele så förvandlas hon till en draghund! Själva grejen är väl att Kettan med drar lika mycket men att man inte reagerar bara för att hon är liten och inte lika stark för en annan. Iallafall när jag kom hem så tränade jag Nova på slalom och en hinderkombination och lite kontaktfält. Hon satte slalomet en gång själv! Tränar man 20 minuter varje dag på lite olika saker borde väl något fastna! Kujl att det går framåt iaf =)

En annan väldigt rolig sak är att Simon (som är den händigaste personen jag vet) ska bygga en gunga (agility) till mig och vovvarna. Han har ju svets och allt i garaget så han ska bara hämta hem materialet. Han är bäst!  

Ha det bra alla!
KRAM

Kommentarer
Postat av: Sarah

Min bror är bra han :D

2009-01-14 @ 21:19:43
URL: http://annaemelia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0