ÅH! Vad tiden går snabbt!

Jag vet att det är söndag idag och att jag sa att jag skulle uppdatera i onsdags... Så hur gick det för lille Eric da hos BVC? Jo det stackars barnet får ju ingen mat här hemma så han hade inte gått upp ngt i vikt utan gått ner lite. Han hade däremot växt på längden och är nu 64 lååång! Doktorn kände igenom honom och kontrollerade honom grundligt så det va inget fel på honom. Det kunde antagligen vara för att han varit sjuk och ätit medicin.

Jag vet inte riktigt vad som hänt eller vad jag gjort i veckan tiden går ju så snabbt! MEN iaf igår så åkte vi upp till mamma och pappa för de hade lite folk hemma och vi skulle grilla. Helt plötsligt så kommer Sandra, Maggan, Matte, Calle och Nisse så klart och säger att jag och Simon ska följa med dem. JAHA?! Det blev lite halv kaos och vi fick ögonbindel på oss och in med oss i varsin bil och en öl o handen sen bar det iväg! De körde och körde och körde. Jag hängde nog med ett bra tag vart vi var men det sista jag hängde med på var volvo sen tappade jag bort mig. När vi väl va framme så hörde jag att Simon var där med och när de tog av oss ögonbindeln så var vi hemma på baksidan av vår trädgård! Där skålade vi i alkoholfri campange (för Sandras skull =) ) och åt goda jordgubbar! Då hade de fixat och donat med mat och dricka och dukat fint på vår altan och gud vet allt för mig och Simon. De hade även köpt en ny grill (som vi VERKLIGEN BEHÖVDE) och en eltändare till oss i present, Åh ni är helt omöjliga =) Det var så himla lyckat allting TACK! 

Veckan som kommer är det saker varje dag känns det som... Jag är som en pensionär nu när jag är mamma och  tycker att en sak varje dag är mycket för mig! Imorgon är det väl inget speciellt vilket är rätt skönt då det har varit lite fullt upp i helgdagarna. På tisdag är det återkontoll för Eric och hundkurs på kvällen. På onsdag ska vi börja med föräldraträffar igen. Ska bli kul och se hur det är. På torsdag är packning som gäller då vi ska åka till Åland på fredagen. Där ska vi vara tills på söndagen. På torsdagen kanske vi ska åka till stan med för och se om Novas rabies är OK så hon kan följa med på resan. Hoppas de för hon säger att hon med vill bada i havet...

Här är Eric stor kille och sitter i sin babystol =) Något upp-pallad men ändå!


Nu är altanen färdig =) Så här fin blev den. Vi är jätte nöjda! (ser ni Bubbafiten på bilden?)



Fixing and doning! Nu är det redan mer blommor och tyg i taket så det ser lite mer hemtrevligt ut nu.



Från andra hållet.



Bubban och hans mamma =D



Det är så mycket jag skulle kunna skriva men det tar för lång tid!
Nu vågar jag inte säga när jag hör av mig nästa gån FÖRHOPPNINGSVIS blir det på tisdag då jag varit på BVC så ni får veta Bubbans matchvikt.

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin & ABC-ligan

Vad fint ert nya uterum blev, måste ni vara nöjda med.

Nu börjar käringen bli sig själv igen, syns på tisdag.

2009-05-24 @ 22:55:28
Postat av: Kika

Halloj! Jamen just det ni är ju på väg att storma och sätta vår lilla fredliga orörda ö i gungning ju..:-)Skulle va himla skoj att få ta en liten snabbtitt på er och ert gull men antar att ni har fullt program med en så kort visit!Kram!

2009-05-26 @ 10:49:28
URL: http://junibacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0